Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014

Η μείωση των εγγυημένων επιτοκίων ρίχνει τις πωλήσεις στις ασφάλειες ζωής

Η μείωση των εγγυημένων επιτοκίων ρίχνει τις πωλήσεις στις ασφάλειες ζωής
Οι γερμανικές ασφαλιστικές ζωής θα δουν πτώση στις πωλήσεις τους μετά το… κούρεμα που αποφάσισε η κυβέρνηση της χώρας στις ελάχιστες εγγυημένες αποδόσεις, όπως προβλέπει η Moody’s Investors Service.
«Τα παραδοσιακά προϊόντα του κλάδου ζωής, τα οποία εκπροσωπούν τον κύριο όγκο πωλήσεων τωνασφαλιστών, θα γίνουν λιγότερο ελκυστικά για τους ασφαλισμένους, και αναμένουμε ότι οι περισσότερεςασφαλιστικές θα δουν παρατεταμένη πτώση στις πωλήσεις τους» αναφέρουν οι αναλυτές της Moody’s.
Γερμανικές ασφαλιστικές όπως η Allianz, η Zurich ή και η γερμανική μονάδα της ΑΧΑ υφίστανται μεγάλη πίεση από τα χαμηλά επιτόκια από τη μια και τις εγγυήσεις έως 4% για παλιά συμβόλαια από την άλλη. Για να ενισχύσουν, λοιπόν, την ασφαλιστική βιομηχανία, οι νομοθέτες θέσπισαν τον Αύγουστο έναν νέο κανονισμό που περικόπτει τις ετήσιες εγγυημένες αποδόσεις για καινούρια συμβόλαια (που θα συναφθούν από του χρόνου) στο 1,25% από το 1,75%. 
«Η μείωση στο εγγυημένο επιτόκιο για τα νέα συμβόλαια τελικά θα είναι πιστωτικά θετική, γιατί οι χαμηλότερες εγγυήσεις θα μειώσουν τον κίνδυνο των πιστωτικών περιθωρίων (spread risk) για τουςΓερμανούς ασφαλιστές» προσθέτει η Moody’s. «Αυτό θα ευνοήσει, επίσης, την πώληση εναλλακτικών ή unit-linked προϊόντων. Ωστόσο, τα εν λόγω οφέλη θα φανούν μόνο μακροπρόθεσμα».
Ασφαλιστικές ζωής όπως η Allianz Lebensversicherung, η Ergo Lebensversicherung –θυγατρική της Munich Re– και η Axa Lebensversicherung έχουν σχεδιάσει νέα προϊόντα, που εξαρτώνται λιγότερο από τιςεγγυήσεις, για να αντιμετωπίσουν τις καινούριες προκλήσεις.
Ωστόσο η Moody’s προειδοποιεί ότι η ανάπτυξη unit-linked ή εναλλακτικών προϊόντων «δεν θα αντισταθμίσει τις απώλειες στα παραδοσιακά προϊόντα, κυρίως επειδή οι πελάτες έχουν συνηθίσει τις κλασικές εγγυήσεις, παραμένουν αντίθετοι στο ρίσκο και επομένως δεν θα είναι πρόθυμοι να αγοράσουν αυτά τα νέα προϊόντα», ενώ προσθέτει ότι «τα περισσότερα δίκτυα διανομής δεν είναι συνηθισμένα στην πώληση τέτοιων προϊόντων».
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι η γερμανική ασφαλιστική αγορά είναι η τρίτη μεγαλύτερη της Ευρώπης (μετά του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας), με ασφάλιστρα που ανέρχονται συνολικά σε περίπου 87 δισ. ευρώ.
Nextdeal

Γράφει:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου