Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου 2014

7 απλά μυστικά για τις καλύτερες παρουσιάσεις


Speaking-to-the-Public-Malaysiapublicspeaking.blogspot.com_
15 Δεκεμβρίου 2014
Βασικές αλήθειες που μετατρέπουν μια συνηθισμένη παρουσίαση σε... μεγάλη επιτυχία:
  1. Μην κάνετε διάλεξη.
Στο σπίτι, διάλεξη γίνεται όταν οι γονείς πιάσουν το παιδί σε αταξία (βαρετό). Στα σχολεία, διάλεξη γίνεται όταν ο καθηγητής είναι ανιαρός (πολύ βαρετό). Στη δουλειά, διάλεξη γίνεται όταν ο «παρουσιαστής» μιλάει με βάση σλάιντς (απίστευτα βαρετό). Μην υποχρεώσετε ποτέ ξανά κανέναν να σας ακούει να διαβάζετε τα σλάιντ σας.
  1. Απευθυνθείτε στο συναίσθημα.
Ο στόχος της παρουσίασης είναι να μεταφέρει το ακροατήριο από μια ουδέτερη συναισθηματική θέση (καχυποψία, αδιαφορία) σε μια συναισθηματική κατάσταση που να ευνοεί τη λήψη θετικής απόφασης. Ο τρόπος να γίνει αυτό είναι η παρουσίαση να πατάει πάνω σε μια σειρά από συναισθήματα:
Παράδειγμα α):
Φόβος (τραβήξτε την προσοχή σε ένα πρόβλημα)
Ανακούφιση (υπάρχει λύσει σε αυτό το πρόβλημα)
Εμπιστοσύνη (αισθάνονται ότι εσείς και η εταιρεία σας είστε αξιόπιστοι)
Πίστη (έτοιμοι να πάρουν απόφαση)
Παράδειγμα β):
Έκπληξη (τραβήξτε την προσοχή με κάτι που δεν ήξεραν)
Περιέργεια (βλέπουν γιατί η ιδέα σας έχει ενδιαφέρον)
Έμπνευση (βλέπουν πως η ιδέα σας μπορεί να τους αλλάξει τη ζωή)
Δραστηριοποίηση (θέλουν να την κάνουν δική τους)
  1. Διηγηθείτε ιστοριούλες.
Οι καλύτερες παρουσιάσεις είναι αυτές που περιέχουν πολλές ιστορίες. Για παράδειγμα, τι συνέβη στην περίπτωση κάποιου άλλου πελάτη που αγόρασε ή δεν αγόρασε το προϊόν. Τι συνέβη σε εσάς ως επαγγελματία στο παρελθόν, κάτι αστείο ή περίεργο. Ακόμη και ένα ανέκδοτο θα «ξυπνήσει» αυτόν που έχετε απέναντί σας. Οτιδήποτε διηγηθείτε, αν είναι σχετικό, σαφές και σύντομο θα δημιουργήσει την συναισθηματική κατάσταση που επιθυμείτε.
  1. Χρησιμοποιείστε ταμπέλες.
Στο δρόμο, οι ταμπέλες σας κατευθύνουν στο προορισμό σας . (π.χ. «Λάρισα 110 χλμ») ή σας ανακοινώνουν πότε φτάσατε («Καλωσορίσατε στο Πήλιο»). Στις επαγγελματικές παρουσιάσεις, οι ταμπέλες είναι σλάιντ που περιέχουν δεδομένα, γραφικά ή πίνακες που είτε δείχνουν προς τα που θέλετε να φτάσει το ακροατήριό σας ή ακόμη, του ανακοινώνουν που βρίσκεται (συναισθηματικά) όταν έχει ήδη φτάσει.
  1. Μιλήστε απλά.
Ο κόσμος προσέχει παραδείγματα που είναι σχετικά, οπότε στολίστε τις ιστορίες και τις ταμπέλες σας με κατανοητά αλλά ουσιαστικά δεδομένα που κάνουν εντύπωση και μένουν εύκολα στη μνήμη. Ο κόσμος αντίθετα, κλείνει το μυαλό του όταν αντιμετωπίζει πολύπλοκες περιγραφές. Μην δείξετε ποτέ σλάιντ ή βίντεο που δεν είναι άμεσα και εύκολα κατανοητό.
  1. Μιλήστε άμεσα.
Αν μιλάτε σε ακροατήριο, επιλέξτε ένα πρόσωπο ανάμεσα στο πλήθος και μιλήστε κατευθείαν σε αυτόν. Προσποιηθείτε ότι όλοι οι άλλοι απλά «κρυφακούν» αυτό που λέτε. Κάθε φορά που αλλάζετε κεφάλαιο στην παρουσίαση, αλλάξτε και πρόσωπο. Αυτό κάνει κάθε έναν στο ακροατήριο να αισθάνεται ότι μιλάτε σε αυτόν προσωπικά.
  1. Χρησιμοποιείστε τον κανόνα 20/20
Μειώστε την παρουσίασή σας στα 20 λεπτά (ή και λιγότερο) και προβάρετέ την 20 φορές (ή και περισσότερο).
Καλή επιτυχία!
Underwriter Editors
Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.
Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου